Saturday, January 27, 2007

اولین مطلب وبلاگ

"و دیگر از آیات قدرت الهی خلقت آسمانها و زمین است و دیگر اختلاف زبانها و رنگهای شما آدمیان، که در این امور نیز نشانه هایی از حکمت حق برای اندیشمندان آشکار است."

قرآن کریم – سوره روم – آیه22

به نام او تنها هستی بخش عالم آغاز می کنم.

آغاز این وبلاگ مصادف شد با غروب یکی از پر تلاش ترین تشکل های دانشجویی آذربایجان. آری تشکل دانشجویی "آرمان"(دانشگاه آزاد تبریز) هفته گذشته مزد تمامی زحماتی را که در جهت حفظ و انکشاف میراث فرهنگی آذربایجان به دوش کشیده بود، دریافت نمود: "شش ماه تعلیق تمامی فعالیت ها".

به همین جهت اولین نوشتار وبلاگ را اختصاص می دهم به آخرین سرمقاله نشریه" آرمان " (ارگان رسمی تشکل دانشجویی آرمان)

ما هستیم

دلیل بودن را دکارت اندیشیدن می داند: من هستم چون می اندیشم، پروفسور هشترودی نیز می گوید: می اندیشم پس هستم. چه گوارا بودن را در مبارزه می داند و گروهی نیز بودن را در پول داشتن ....

اما دلیل بودن را آلبر کامو شاید بهتر از همه می داند. او می گوید: من هستم چون اعتراض می کنم، در جواب می گویند تو که در دنیا به خدا اعتقاد نداری و طرف مقابلی برای اعتراض نمی بینی؟! در جواب می گوید اعتراض نمی کنم تا طرف مقابل و گوش شنوایی پیدا کنم، اعتراض می کنم تا بگویم هستم و بگویم نظام موجود را نفی می کنم و در زیر سلطه آن نیستم.

آری ما نیز هستیم و هستی و بودن خویش را به خوبی در اعتراضمان صرف کردیم، ما هستیم و به دنیا ثابت نمودیم که در این کره خاکی جائی را برای صرف هستی خود اشغال کرده ایم شاید این اشغال برای بعضی ها خوش نیاید اما ما در پی تحکیم هستی خویش هستیم و قلعه های تاریخ آینده را با دستان و فکر خویش خواهیم ساخت.

No comments: